Villkor Och Föreskrifter

VILLKOR OCH FÖRESKRIFTER

Allmänna villkor

1. Parter

1.1 Dessa allmänna villkor gäller varor som tillhandahålls på www.greekmarket.se

2. Behandling av personuppgifter

2.1 För att tillhandahålla våra tjänster i enlighet med dessa Allmänna Villkor kommer Greek Market att behandla dina personuppgifter. För mer information om vår behandling av personuppgifter och dina rättigheter i förhållande till denna behandling, se vår integritetspolicy på greekmarket.se

3. Betalningar

3.1 Vi vill göra din upplevelse så smidig som möjligt. Vi erbjuder dig därför olika betalningsmöjligheter att välja mellan. För närvarande har vi följande alternativ:

Kortbetalning

Betallänkstransaktion

4. Reservation för fel

4.1 Greek Market reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel, exempelvis fel i produktbeskrivning eller innehållsförteckning, felaktiga priser, felaktigt maxantal vid beställning av en vara eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Greek Market har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på hemsidan ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor ni som kund erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Greek Market ansvarar inte för information inklusive bilder på hemsidan som kommer från tredje part.

5. Leverans

5.1 Standardleverans 2-4 arbetsdagar.

Under högsäsong och rea kan leveransen ta lite längre tid.

5.2 Fraktfritt när du handlar för minst 999 kr (annars tillkommer en fraktavgift på 110 kr)

5.3 Vi levererar till personer som är 16 år eller äldre, som har en adress i Sverige.

5.4 Hemleverans

Vi erbjuder hemleverans till Örebro och Kumla.

5.5 Fraktfritt när du handlar för minst 999 kr (annars tillkommer en fraktavgift på 110 kr)

5.6 Gå in på vår hemsida www.greekmarket.se och se våra matprodukter online. Maila Greek Market ([email protected]) för beställning. Vi kör ut din order med en kyl och frysbox som håller dina produkter i rätt temperatur. Vi ringer er när vi närmar oss angivna adressen och möter er utanför. Betalning sker på plats med kort.

6. Reklamation och ångerrätt

6.1 För att vi ska kunna gå vidare med en reklamation och reda ut vad som kan ha hänt, är det viktigt att du fyller i så många uppgifter som möjligt. Vi kommer sen att höra av oss till dig så snart vi kan.

6.2 Om det är fel på någon vara eller om en vara saknas måste du som kund anmäla detta så snart du upptäckt felet, dock senast 48 timmar senare. Reklamation sker via e-post: [email protected]. Om en vara saknas eller är felaktig vid leverans ersätter Greek Market dig med varans värde.

6.3 Dagligvaror, eller andra varor som snabbt kan försämras eller har kort hållbarhet, omfattas inte av ångerrätt. För andra varor än dagligvaror har ni rätt att utnyttja er ångerrätt inom 14 dagar från den dag ni tagit emot varan. Om ni vill utnyttja ångerrätten är det tillräckligt att ni skickar ett meddelande till Greek Market om detta, eller att ni skickar tillbaka varan före fristens utgång. Meddelande om utnyttjande av ångerrätten skickas till [email protected]. Ni ska ange namn, adress och annan relevant information, exempelvis ordernummer. Ni kan även använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram. Vid utövande av ångerrätten betalar ni som kund returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att ni har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Greek Market. Greek Market betalar snarast tillbaka beloppet som betalts för den returnerade varan. På det belopp som ska återbetalas har Greek Market rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att ni som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

7. Tvist

7.1 Vid tvist där köparen är privatperson är vår policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

7.2 Länk till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV